Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKashef, Ali E.
TitelA Comparison of the Effectiveness between Computer Aided Drafting and the Traditional Drafting Techniques as Methods of Teaching Pictorial and Multiview Drawings.
Quelle(1993), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Design; Computer Graphics; Drafting; Higher Education; Instructional Effectiveness; Outcomes of Education; Teaching Methods
AbstractA study was conducted to determine the effectiveness of teaching multiview and pictorial drawing using traditional methods and using computer-aided drafting (CAD). Research used a quasi-experimental design; subjects were 37 full- and part-time undergraduate students in industrial technology or technology education courses. The students were enrolled in two sections of the same drafting course, and both groups were pretested. The control group members were taught the traditional method of drafting, and the experimental group used AutoCAD. Performance tests administered after students had completed 7 weeks of the courses showed no significant difference in either group's ability to do multiview and pictorial drawings. The study recommended that, since CAD is as effective as traditional teaching methods and is the way of the future, this method be used in teaching drafting. (Contains 24 references.) (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: