Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFonte, John (Hrsg.); Ryerson, Andre (Hrsg.)
TitelEducation for America's Role in World Affairs.
Quelle(1994), (199 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Change Strategies; Citizenship Education; Cultural Awareness; Elementary Secondary Education; Global Approach; Interdisciplinary Approach; International Education; International Relations; Multicultural Education; Social Studies; World Affairs
AbstractThis collection of essays by leading policy analysts and educators investigate the often contradictory claims of global, peace, multicultural and citizenship education and examines what U.S. students should know about world affairs in the post-cold war era. The essays suggest methods of change based on a strong academic core of history, international relations, government, economics, and geography. After a foreword (Chester E. Finn, Jr.) and introduction (John Fonte; Andre Ryerson), the essays follow in this order: (1) "A Brief History of Pre-Collegiate Global and International Studies Education" (Andrew Smith); (2) "Global Education and Controversy: Some Observations" (Robert Fullinwider); (3) "Teaching about the World and Our Nation's Heritage: The Relationship between International Education and Education for American Citizenship" (John Fonte); (4) "Implications of the 'New Demographics' and the 'Information Explosion' for International Education" (Herbert London); (5) "International Education: The Search for Subject" (Gilbert T. Sewall); (6) "International Studies in the School Curriculum" (Diane Ravitch); (7) "Geography's Role in International Education" (Raymond English); (8) "China: Case-Study of Textbook Failures" (Andre Ryerson); and (9) "What American Students Should Know about the World" (Owen Harries). Following a conclusion by the editors, three extensive bibliographies provide information for critics and specialists in the field, for educators in international education, and for introducing the ERIC system of reference and retrieval. An addendum lists works not found in the other sections. (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: