Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConley, David T.; und weitere
InstitutionOregon State System of Higher Education, Eugene.
TitelProficiency-Based Admission Standards Study (PASS). Revised.
Quelle(1994), (180 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdmission Criteria; Change Strategies; Competency Based Education; Compliance (Legal); Educational Change; Elementary Secondary Education; Higher Education; Long Range Planning; Policy Formation; Program Descriptions; School Restructuring; State Colleges; State Legislation; State Standards; State Universities; Student Evaluation; Oregon
AbstractThis report presents the framework for a legislatively mandated proficiency-based approach to admissions at Oregon's eight public baccalaureate-granting institutions. The goal of the report is to present a systems-level description of why and how a proficiency-based admissions system should operate. Part 1 considers the implications of the proficiency movement and begins with an overview of the events that led to the creation of proficiencies and provides the rationale for the decision. Part 2 reviews related areas including: performance-based assessment, standards development and structure, school reform, and Oregon's approach to K-12 educational restructuring. Part 3 outlines the process used to develop the proficiency areas and indicators and presents the proficiencies. Subsequent sections in Part 3 consider how proficiencies might be assessed, their relation to the Certificates of Initial and Advanced Mastery (CIM, CAM), quality control, and training issues. The report concludes with an outline of an implementation timeline. Appendixes list all sources used in the project, out-of-state contacts, and documents analyzed. (Contains 93 references.) (JB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: