Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFournier, Deborah; und weitere
InstitutionWorld Health Organization, Geneva (Switzerland).
TitelDesign Strategies for Educational Materials.
Quelle(1991), (123 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Education; Adult Learning; Allied Health Occupations Education; Behavioral Objectives; Content Area Writing; Developing Nations; Educational Strategies; Foreign Countries; Instructional Effectiveness; Instructional Materials; Learning Activities; Material Development; Motivation Techniques
AbstractThis manual, which is part of a series of training and information materials for managers and trainers of health staff in developing countries, is designed to assist individuals responsible for designing national health learning materials. The introduction explains the manual's purpose, organization, and use and discusses the importance of instructional design. Each of the manual's 12 chapters presents one design strategy and includes a learning objective, health-related examples taken from various sources to illustrate different ways of using the design strategy being discussed, summary boxes highlighting the chapter's main points, and practice activities. The individual chapters are organized into five sections as follows: learning (how people learn); focusing the learner's attention (learning objectives, advance organizers, margin call-outs, and visual signals); organizing the learning (verbal signals, summaries, and examples); integrating the learning (practice activities, feedback, and inserted questions); and putting it all together (using design strategies). A glossary and brief list of suggested readings are included. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: