Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGroff, Warren H.
TitelToward the 21st Century: Preparing Proactive Visionary Transformational Leaders for Building Learning Communities. Human Resource Development. Summer 1993.
Quelle(1993), (174 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCritical Thinking; Doctoral Programs; Educational Innovation; Foreign Students; Futures (of Society); Higher Education; Labor Force Development; Leadership Training; Nontraditional Education; Productive Thinking; Research Projects; Rural Areas; Science and Society; Seminars; Strategic Planning; Summer Programs; Technological Advancement; Technology
AbstractThis package includes a description of Nova University's Human Resource Development (HRD) core seminar and materials from the International Cluster. The first section presents the rationale for HRD as learning to learn becomes the critical technology in an era of global competition and accelerating modernization. An overview of Nova's core HRD seminars is followed by a description of the International Cluster HRD, started for foreign students and persons living in remote areas. The format consists of two seminars prior to the summer institute; its goal is the development of high performance learners and leaders. A 24-item bibliography is followed by seven appendices: (1) seminar student instructions and assignments; (2) HRD visions and action plans; (3) preferences for scenario and action plan development; (4) vision and action plan for "Science, Technology, and Society" by Madeleine Friedman; (5) explanation of Nova's electronic library; (6) list of student practicum papers and abstracts of seven major applied research projects; and (7) a networking session, "Science and Technology: Impact on Workplaces and Workforces." (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: