Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionLund Univ. (Sweden). Malmo School of Education.
TitelBritish Perspectives on Peace Education and Its Difficulties: [Conversations With Helen Collinson, Mildred Masheder, Chris Sewell, Patricia White, and The Project "Preparedness for Peace." Educational and Psychological Interactions No. 100.
Quelle(1990), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0070-9263
SchlagwörterCivil Liberties; Conflict Resolution; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; International Cooperation; International Education; International Educational Exchange; Interviews; Peace; Teacher Education; Teaching Experience; Teaching Methods; War; United Kingdom (Great Britain)
AbstractThe project group "Preparedness for Peace," at the Malmo School of Education (Sweden), studies possible ways of helping children and young people to deal constructively with questions of peace and war. As part of this work, the project group conducts interviews with people engaged in the problems of peace education. This publication presents conversations with four people from Great Britain--Helen Collinson, Mildred Masheder, Chris Sewell, and Patricia White--who have all been professionally involved in activities related to peace education. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: