Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeimlich, Joe E.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelNonformal Environmental Education: Toward a Working Definition. The Environmental Outlook. ERIC/CSMEE Informational Bulletin.
Quelle(1993), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDefinitions; Elementary Secondary Education; Environmental Education; Independent Study; Informal Education; Instructional Improvement; Learner Controlled Instruction; Learning Strategies; Nonformal Education; Teaching Methods; Teaching Models
AbstractLearning activities in environmental education require the use of the physical environment or moving into nature and natural settings to explore issues of the environment. These approaches are sometimes labeled as "nonformal." This informational bulletin examines a taxonomy of four learning environments and explore the application of nonformal learning theory into practice in the arena of environmental education. The bulletin is presented in four sections. The first section establishes definitions for four learning environments: formal learning, nonformal learning, informal learning, and self-directed learning. The second section examines the roles of formal, nonformal, informal and self-directed learning related to environmental education. The third section discusses methods of improving nonformal education in environmental education by stressing the principle that learning is an individual process of meaning-making. The summary reemphasizes that learning outcomes can improve if nonformal learning is an opportunity for the learner to be active, volitional, internally mediated, and in the process of constructing meaning. (MDH)
AnmerkungenERIC/CSMEE, 1929 Kenny Road, Columbus, Ohio 43210-1080 ($1.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: