Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoe, Mary F.; Stallman, Anne C.
TitelA Comparative Study of Dialogue and Response Journals.
Quelle(1993), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Comparative Analysis; Dialog Journals; Educational Environment; Feedback; Graduate Students; Higher Education; Interviews; Literacy Education; Questionnaires; Student Journals; Student Reaction; Teacher Student Relationship
AbstractThis study compared dialogue and response journal formats. The participants were members of a graduate class for literacy educators. Completing a journal containing dialogue and response entries was one assignment for this class. Data came from student journals, interviews, and questionnaires. The integration of findings from these sources indicated that students comparably completed each type of entry and believed the two formats served similar functions, e.g. exploring selected topics and/or connecting them with a classroom environment, improving their writing, reading critically, and influencing classroom practice. However, students preferred the dialogue format. They felt the feedback promoted collegial consultation, improved task engagement, and affirmed their feelings and ideas. These possibilities depended upon honest exchanges between a student and the instructor. Consequently, the linkage of the journal activity to the wider classroom culture was underscored. This wider culture can either enhance or undermine the potential of a journal activity. (A table shows paired sample t-tests of questionnaire items.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: