Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThurlow, Martha L.; und weitere
InstitutionNational Center on Educational Outcomes, Minneapolis, MN.; Minnesota Univ., Minneapolis. Coll. of Education.
TitelTesting Accommodations for Students with Disabilities: A Review of the Literature. Synthesis Report 4.
Quelle(1993), (67 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCertification; Disabilities; Educational Policy; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Legal Responsibility; Minimum Competency Testing; Outcomes of Education; Secondary School Students; State Standards; Student Evaluation; Testing Accommodations; Testing Problems
AbstractThis report reviews literature pertaining to testing accommodations for students with disabilities. It draws on such information as empirical studies conducted by the Educational Testing Service and the American College Testing Program as well as policies for state assessment programs. The report addresses policy and legal considerations, technical concerns, minimum competency and certification/licensure testing efforts, existing standards, and accommodations allowed in state assessment systems. A concluding section summarizes various concerns, among them that there has been relatively little empirical research on testing accommodations for students with disabilities and that there currently exists little consistency in assessment policy. Appendixes contain guidelines on inclusion/exclusion criteria from 29 individual states and guidelines on testing accommodations from 21 states. (Contains 49 references.) (Author/JDD)
AnmerkungenNational Center on Educational Outcomes, University of Minnesota, 350 Elliot Hall, 75 East River Rd., Minneapolis, MN 55455 ($10).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: