Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDenner, Michael
InstitutionERIC Clearinghouse on Reading and Communication Skills, Bloomington, IN.
TitelWriting To Learn. Focused Access to Selected Topics (FAST) Bib No. 66.
Quelle(1993), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Elementary Secondary Education; Higher Education; Mathematics Instruction; Program Descriptions; Science Instruction; Social Studies; Teaching Methods; Writing Across the Curriculum; Writing Instruction; Writing Processes
AbstractSuggesting that writing can play an integral part in the learning process, this ERIC "FAST Bib" provides annotations of 31 ERIC documents and journal articles published between 1987 and 1992 concerning the Writing to Learn movement. The citations in the first section of the FAST Bib present an overview of the theories and criticisms of writing to learn. The second section contains concrete examples of the uses of Writing to Learn in the classroom: examples include uses in social studies, mathematics, science, and language arts. (RS)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Reading and Communication Skills, Indiana University, Smith Research Center, Suite 150, 2805 E. Tenth Street, Bloomington, IN 47408-2698.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: