Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllison, Desmond
TitelFrom "Remedial English" to "English Enhancement" (So, What Else Is New?).
QuelleIn: Hongkong Papers in Linguistics and Language Teaching, 15 (1992), S.15-29 (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1015-2059
SchlagwörterEnglish (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Intellectual Disciplines; Language of Instruction; Remedial Instruction; Second Language Instruction
AbstractThe case against a "remedial" view of English as a Second Language (ESL) is presented, and an alternative approach is offered: an "enhancement" account of programs that aim to improve students' command of English in the course of an English-medium college or university education. The transition from "remedial" to "enhancement" provisions within the academic curricula at The University of Hong Kong is described and assessed. Other related issues include the "academic" or "general" scope of English enhancement programs, and the criteria and processes by which such programs may best be evaluated. Contains 12 references. (LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hongkong Papers in Linguistics and Language Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: