Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPresseisen, Barbara Z.; und weitere
InstitutionResearch for Better Schools, Inc., Philadelphia, PA.
TitelCognitive Development through Radical Change: Restructuring Classroom Environments for Students at Risk.
Quelle(1992), (78 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Environment; Cognitive Development; Cognitive Processes; Educational Change; Educational Environment; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; High Risk Students; School Restructuring; Special Needs Students
AbstractThis paper addresses the problem of how school environments can be restructured to address the key requisites of cognitive development for all children. Following the problem statement, the second section discusses the historic concerns related to restructuring and the research underlying them--the roots of the cognitive revolution, the teaching-thinking movement, restructured learning environments, and the needs of at-risk students. Section 3 offers an indepth examination of how to build a restructured classroom environment, with a focus on its essential elements, curriculum, instruction, and assessment. Implications of this examination for at-risk students and their learning are discussed in the fourth section. The final section summarizes findings that demonstrate: (1) the importance of cognition for reform goals; (2) the need to provide at-risk students with the essential elements of a restructured classroom while recognizing the different abilities and backgrounds among them; and (3) the need to allow each learner to become self-regulatively inventive and capable of careful analysis. (Contains 281 references.) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: