Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReilly, David; und weitere
TitelSocial, Political, and Economic Variables Associated with Successful and Unsuccessful Educational Change Efforts: Kenya, Japan, Malaysia, the Soviet Union and the United States.
Quelle(1992), (108 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChange Strategies; Cultural Influences; Developing Nations; Educational Change; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Group Unity; Nationalism; Political Influences; Resistance to Change; Sociocultural Patterns; Socioeconomic Influences; Traditionalism; Japan; Kenya; Malaysia; United States; USSR
AbstractThis paper, using five examples (Kenya, Japan, Malaysia, the Soviet Union, and the United States), explores some patterns of interactions among social, political, and economic activity (SPEA) and seven influences affecting the character of national systems of education. The educational change and improvement efforts in the five countries are described. Discussions about Kenya, Japan, and Malaysia illustrate the interplay of SPEA that have resulted in their educational systems successfully coping with the need to adapt to a rapidly changing world. A discussion of the United States and USSR illustrates how the interaction of SPEA can lead to unsuccessful educational improvement outcomes. A review of the five countries indicates that a sense of national unity, the general economic situation, and basic beliefs and traditions influence the success of efforts at educational reform and improvement. These factors interact with SPEA variables to initiate, drive, and sustain efforts toward educational reform. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: