Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionGeorgia State Dept. of Education, Atlanta. Office of Instructional Services.
TitelLatin I Resource Guide. Latin I Course Number: 61.041.
Quelle(1992), (85 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; lateinisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Ancient History; Class Activities; Classroom Techniques; Course Content; Curriculum Design; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Instructional Design; Introductory Courses; Language Skills; Latin; Public Schools; Second Language Instruction; Second Language Learning; State Curriculum Guides; State Standards; Student Centered Curriculum; Student Evaluation; Units of Study; Georgia
AbstractThe guide contains classroom activities and instructional techniques to be used in implementing the first-year core Latin language curriculum for Georgia's public schools. Activities are correlated with goals and objectives specified in the state curriculum. Each provides information and directions for teachers and/or students and includes suggestions for evaluation. Introductory sections discuss the philosophy of foreign language education, the planning process for learner-centered foreign language instruction, and suggestions for promoting students' cognitive awareness in the classroom. A series of classroom activity units follows. Each unit contains a brief text on the topic, ideas for class activities, a list of resources, and a brief bibliography. Topics, all related to Roman civilization, include architecture, entertainment, clothing, family, the Roman Forum, Roman history, housing, and religion. A bibliography of print, nonprint, and computer resources for instruction is included. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: