Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLivingston, Carol C.; Castle, Shari
TitelRestructuring Schools: New Tensions and Dilemmas for Teachers.
Quelle(1992), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; Excellence in Education; Faculty Development; Inservice Teacher Education; Organizational Change; Participative Decision Making; Professional Autonomy; School Restructuring; Site Analysis
AbstractThis study describes significant issues and learnings identified by 26 school faculties engaged in site-based, faculty-led reform initiatives over a 5-year period during participation in the National Education Association's Mastery in Learning (MIL) Project. A representative sample of MIL sites is utilized to reframe issues and learnings into dilemmas. The paper explores: (1) the concept of dilemmas in educational decision making; (2) the background of MIL; (3) cross-project data (timelines, end-of-project interview transcripts, and transcripts of narratives); (4) six sites as exemplars in identifying faculty-led school restructuring; (5) each site's restructuring endeavors; (6) a categorized list of dilemmas derived from self-report data; and (7) utilization of a dilemma framework as a component of faculty development and collaboration. Included are tables listing frequency and "globalness" of issues such as percentage of disruptions, personal learnings, and advice for others and a figure describing dilemmas expressed by MIL participants. Dilemmas of Schooling (from Berlak & Berlak, 1981), a sample timeline, and an end-of-project interview protocol are appended. (LL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: