Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHawkridge, David; und weitere
InstitutionOpen Univ., Walton, Bletchley, Bucks (England). Inst. of Educational Technology.
TitelEconomics, Education and Computers in Third World Schools.
Quelle(1990), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Literacy; Developing Nations; Economic Factors; Educational Development; Elementary Secondary Education; Equal Education; Foreign Countries; Microcomputers; Use Studies
AbstractThis paper is based on a 1988-89 international cooperative study funded by the Harold Macmillan Trust. Teachers and officials in several African, Asian and Arabic-speaking countries worked with the authors in describing and evaluating how computers arrived in their schools and what the machines are used for. Considerable data on national policy and practice came from China, Kenya, Jordan, Mauritius, Sri Lanka, Tunisia, and Zimbabwe. Drawing on these reports and other sources covering 23 developing nations, mainly Eastern Hemisphere, the authors wrote "Computers in Third World Schools" (Macmillan Press, May 1990). This paper: (1) analyzes the position facing developing Third World governments seeking a strong rationale for computer education and reviews four rationales: the Social, Vocational, Pedagogical, and Catalytic; (2) offers a critique of findings of the UNESCO Congress on Computers in Education in Paris in April 1989; and (3) asks whether dependency and unequal education are inevitable--in computer education--for Third World countries. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: