Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavidson, Betty M.; Allen-Haynes, Leetta
TitelUniversity Facilitation of School Restructuring: Critical Milestones for Organization Transformation.
Quelle(1991), (29 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; College School Cooperation; Cooperative Programs; Educational Cooperation; Elementary Education; Higher Education; Organizational Change; Program Development; School Restructuring; Louisiana
AbstractCritical milestones in the university facilitation of meaningful school reform in schools serving at-risk students--schoolwide assessment, cadre-based planning, and pilot testing of new strategies--are examined in this paper. A training and facilitation mechanism developed by the University of New Orleans' (UNO) Louisiana Accelerated Schools Network is described, in which local universities act as change agents in school/university partnerships for implementation of the project. Included are discussions of the change process and suggestions for promoting collaboration and leadership styles, and for developing a training format. Program benefits include university facilitation and dual emphasis on student achievement and professional development. One figure is included. (20 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: