Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilson, Jane H.; Keedy, John L.
TitelEmerging Patterns of School-Level and Classroom-Level Changes in Restructuring Schools.
Quelle(1991), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Change Strategies; Classroom Techniques; Cognitive Development; Educational Change; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; Organizational Change; School Based Management; School Restructuring; Teacher Student Relationship
AbstractBased on the assertion that significant school restructuring depends on the maximization of student cognitive development, this paper examines emerging patterns of change in restructuring schools at the school and classroom levels. The first part defines school restructuring and explains the premise of student cognitive development. The second part describes the organizational practices that are advocated by national restructuring coalitions and related student-centered coalitions, such as Foxfire, Coalition of Essential Schools, Open School Concepts, League of Professional Schools, the Carnegie Council on Adolescent Development (CCAD) Middle School Concepts, and the Association of Supervision and Curriculum Development (ASCD) Consortium. Examples of classroom practices that change student/teacher relationships are identified in the third part. A conclusion is that restructuring success requires support at state, federal, community, and business levels. Two tables are included. The appendix contains possible survey questions. (69 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: