Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCentre de Recherches et d'Applications Pedagogiques en Langues, Nancy (France).
TitelMelanges pedagogiques 1989 (Pedagogical Mixtures 1989).
Quelle(1990), (88 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch; englisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClassroom Techniques; Cultural Awareness; English (Second Language); Foreign Countries; French; Higher Education; Independent Study; Language of Instruction; Language Research; Language Teachers; Languages for Special Purposes; Large Group Instruction; Listening Comprehension; Research and Development Centers; Second Language Instruction; Second Language Learning; Second Languages; Teacher Education; Madagascar; Tunisia
AbstractSeven articles, presented in English or French, address aspects of second language instruction. (Articles written in English have an abstract in French and articles in French have an accompanying English abstract.) They include the following: "Bilan d'une experience de sensibilisation interculturelle pour enseignants" (Report of an Experiment in Intercultural Sensitization for Teachers) (S. Bailly and I. Tolle); "'Listen for Yourself': A Small Handbook for Improving Aural Comprehension of English without a Teacher" (J. Bowden and H. Moulden); "Le Francais langue d'enseignement universitaire en Tunisie et a Madagascar: Compte rendu de deux actions de formation" (French for Academic Purposes in Tunisia and in Madagascar: Report of Two Teacher Training Programs) (F. Carton, M. Cembalo, and R. Duda); "Apprendre a apprendre en grand groupe" (Learning to Learn in a Large Group) (O. Regent); "Keeping Secrets: ESP/LSP and the Sociology of Knowledge" (P. Riley); "Learner's Representations of Language and Language Learning" (P. Riley); and "'There's Nothing as Practical as a Good Theory': Research, Teaching and Learning Functions of Language Centres (P. Riley). (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: