Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPalou de Carranza, Elsa
TitelDu francais a l'espagnol: Une approche pedagogique interactive (From French to Spanish: An Interactive Pedagogical Approach).
Quelle(1989), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Techniques; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Strategies; Foreign Countries; French; Individualized Instruction; Instructional Materials; Interdisciplinary Approach; Second Language Instruction; Secondary Education; Spanish Speaking; Argentina
AbstractAn individualized, interdisciplinary approach to French second language instruction is discussed in the context of Argentina's secondary education system. An introductory section briefly reviews general problems associated with the compartmentalization of subjects in education and proposes a re-integration of the objectives of French second language instruction into the objectives of the secondary curriculum. A second section discusses the interdisciplinary approach, particularly the distinction between instrumental and behavioral methods, and the intradisciplinary and multidisciplinary approaches. A subsequent section specifies the principles of individualized instruction and their integration with the interdisciplinary approach. These principles include definition of objectives and formative evaluation. Ways in which these principles of individualization are already put into effect in French second language instruction are outlined, and additional strategies are suggested. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: