Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLawton, Stephen B.
TitelWhy Restructure?
Quelle(1991), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; School Based Management; School District Autonomy; School Effectiveness; School Organization; School Restructuring
AbstractRestructuring is a reorganization that replaces central planning, control, and supervision with a deregulated, decentralized system in which the "bottom line" counts most. Seven explanations for restructuring are outlined, each reflecting a particular position or perspective : (1) a crisis in legitimization involving the dimensions of the effectiveness of school, equitability of schooling outcomes, and existing structures of governance and administration; (2) the concern about effectiveness manifested by declines in standardized test scores, technological changes that require a new mix of skills, and bureaucracy's lack of response; (3) the concern about efficiency, both external (funds or resources allocated at a societal level) and internal (most productive allocation of resources or funds); (4) the managerial revolution reflected by a philosophy of operation that capitalizes on the desires of individuals for autonomy, productivity, and creativity; (5) a populist movement where individuals and communities demand to have greater control over the education of their children; (6) a crisis in capitalism where there is an urgent need to accumulate investment capital; and (7) the problem of "provider capture"--a phrase describing what happens when those who provide the service operate the system in such a way that provides special benefits to their own kind. (49 references) (RR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: