Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMorris, Barbra S. (Hrsg.)
InstitutionDetroit Public Schools, MI.; Michigan Univ., Ann Arbor.
TitelWriting To Learn in Disciplines: Detroit Teachers Combine Research and Practice in Their Classrooms.
Quelle(1991), (157 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; College School Cooperation; English Instruction; Graduate Study; High Schools; Higher Education; Lesson Plans; Mathematics Instruction; Middle Schools; Science Instruction; Social Studies; Teacher Administrator Relationship; Teacher Role; Theory Practice Relationship; Writing Across the Curriculum
AbstractIllustrating Detroit, Michigan, teachers' own writing-to-learn activities, this manual represents the product of course work by middle and high school science and humanities teachers enrolled in a graduate course entitled "Leadership in Writing across the Curriculum." Sections of the manual include: (1) "Writing in Science Classes"; (2) "Writing in English Classes"; (3) "Writing in Math Classes"; (4) "Writing about Social Studies Content"; (5) "Using Writing To Learn To Improve Administration and Support Teaching"; (6) "Student Voices"; and (7) "Detroit Teachers' Plans and Concerns: Toward Dissemination of Writing To Learn throughout the Curriculum." Appendixes include a course description, an agenda for a panel program, a course evaluation report, a magazine article "A Partnership in Education," and a 32-item bibliography for writing to learn in the secondary school. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: