Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelThe Affective Dimension in Middle School Reading.
Quelle(1991), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adolescent Literature; Adolescents; Affective Behavior; Bibliotherapy; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle School Students; Middle Schools; Reading Attitudes; Reading Instruction; Reading Material Selection
AbstractMiddle school students need to attain well in the affective dimension in reading. Affective objectives emphasize, among other things, students achieving quality attitudes toward reading. Quality literature might well assist the emerging adolescent to enjoy and grow in reading skills. Learners should have ample opportunities to choose reading materials from a variety of trade books. Students develop their own interests in selecting trade books for sequential progress. Middle school students need opportunities to experience a seminar approach in the reading curriculum. Reading and the affective dimension have a central role to fulfill for emerging adolescents as they find their niches and roles in life's diverse manifestations. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: