Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCouncil for Exceptional Children, Reston, VA.; ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children, Reston, VA.
TitelDesigning Community-Based Instruction. Research Brief for Teachers, Brief T4.
Quelle(1990), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Community Based Instruction (Disabilities); Community Programs; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Generalization; Instructional Design; Severe Disabilities; Severe Mental Retardation; Training Methods
AbstractThe research brief on community-based instruction for individuals with severe disabilities is based on a manual for practitioners titled "Designing Community-Based Instructional Programming" developed at the University of Utah. The manual stresses the importance of preparing students for community participation by providing instruction in the community environment. General case programming is recommended as a framework for identifying the range of variation across sites, thus increasing the generalizability of instruction. The method involves the following steps: (1) analyze performance demands; (2) select training sites for instruction; (3) sequence sites and tasks for instruction; (4) conduct baseline probes; (5) select a chaining strategy; (6) select an assistance strategy; (7) develop a correction procedure; and (8) organize data collection and monitor student performance. A sample data recording form is included. Includes 13 references. (DB)
AnmerkungenCouncil for Exceptional Children, Publication Sales, 1920 Association Dr., Reston, VA 22091 ($1.00 each, minimum order $5.00 prepaid).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: