Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIatridis, Panayotis G.
TitelA Problem Solving Curriculum for Active Learning at the Northwest Center for Medical Education, Indiana University School of Medicine.
Quelle(1990), (8 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Change; Higher Education; Learning Strategies; Learning Theories; Medical Education; Problem Based Learning; Problem Solving; Skill Development; Teaching Methods
AbstractAn innovative curriculum called the "Regional Center Alternative Pathway," recently adopted by the Northwest Center for Medical Education (part of Indiana University's School of Medicine), is presented. The curriculum combines the traditional structure's didactic approach with a new problem-based tutorial curriculum. In this curriculum the emphasis is on the medical students' acquisition of the necessary knowledge, attitudes, and skills of a lifelong learner. The academic program of the new curriculum, which integrates the traditional first- and second-year content into eight steps, is outlined. Other features of the new curriculum include: problem-based tutorial sessions, a minimum of lectures, and doctor/patient interaction. A 13-item list of selected references also is included. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: