Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBhola, H. S.
TitelEvaluation Implications of "Education for All": Focus on Adult Literacy.
Quelle(1991), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Literacy; Equal Education; Evaluation Methods; Evaluation Needs; Institutional Evaluation; Program Evaluation; Qualitative Research
AbstractThe evaluative implications of adult literacy for all, as delineated by the World Conference on Education for All (held in Jomtien, Thailand, on March 5-9, 1990), are examined. These implications are presented in four interrelated sets related to different stakeholders at different parts of the system. The Education for All (EFA) initiatives encompass progressive concepts of development and education. Education is seen as a fundamental human right, and basic education for all is recognized as a historical moral imperative. The structure of an overall evaluation of the EFA initiatives should have two important aspects: (1) meta-purposes of developing and reinforcing a culture of information and building institutional capacity; and (2) focus on combining institutional accreditation with program evaluation. The evaluation system should incorporate the following principles: internal evaluation; macro-evaluation and micro-evaluation; necessary and sufficient data; quantitative and qualitative evaluation; and evaluation that serves the facilitator, program designer, and policy maker. The case study of a national evaluation of Swedish schools and adult education reflects these principles as they must be applied in EFA evaluation. A 13-item list of references is included. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: