Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoetz, Elizabeth M.
TitelA Creative Approach in Teaching Undergraduates.
Quelle(1991), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClass Activities; College Students; Course Evaluation; Creative Teaching; Early Childhood Education; Educational Philosophy; Higher Education; Instructional Innovation; Preservice Teacher Education; Student Motivation; Teaching Methods; Teamwork
AbstractThe course selected for the creative approach was History and Philosophy of Early Childhood Education, an offering in the Department of Human Development. The subjects were 58 undergraduates in 3 classes. The creative approach required innovative student team presentations on seven early childhood education programs, and offered the choice of an individual creative alternative presentation to the term paper. Possibilities for originality were theme presentations, costumes, song, dance, film, poetry, and art. Questionnaire data favored the creative approach in terms of interest, learning, challenge, and personal satisfaction, even though it took more preparation time. Also, significantly more students selected the individual alternatives over the term papers. The questionnaire for evaluation of the creative approach is attached. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: