Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHawkridge, David
InstitutionOpen Univ., Walton, Bletchley, Bucks (England). Inst. of Educational Technology.
TitelRationales and Futures for Computers in African Schools and Universities. CITE Report No. 100.
Quelle(1990), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfrican Studies; Computer Uses in Education; Developed Nations; Developing Nations; Economic Development; Educational Development; Educational Policy; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Science and Society
AbstractOrganized in three parts, this paper examines rationales for introducing computers into schools and universities in African countries and compares these rationales with those being advanced in industrial countries. Part 1 asks whether developing countries in Africa need computers and why, and supplies some answers. Part 2 looks critically and in detail at the main rationales for putting computers in schools. Lastly, part 3 looks at the experiences of four African countries: Botswana, Kenya, Lesotho, and Zimbabwe. This review leads to two questions: what should happen next regarding computers in African schools and universities and what is going to happen next? A 50-item reference list is included. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: