Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStewart, Denise B.
InstitutionSouth Atlantic Regional Resource Center, Plantation, FL.; Georgia State Dept. of Education, Atlanta. Exceptional Students Div.
TitelA Curriculum Framework for Secondary-Aged Handicapped Students.
Quelle(1990), (71 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Agency Cooperation; Curriculum Development; Education Work Relationship; Educational Needs; Graduation Requirements; Individual Differences; Mild Disabilities; Secondary Education; Severe Disabilities; Severe Mental Retardation; State Programs; Student Evaluation; Georgia
AbstractThe guide is intended to help Georgia educators develop curricula for students with mild to severe educational handicaps. Topics briefly addressed include: differing needs of secondary-aged handicapped students; accommodating the range of handicapping conditions; determining content, materials, instructional sequence and means of evaluating progress; assumptions of curriculum development for students with mild disabilities (e.g., the principles of normalization and individualization); the curriculum development process; considerations in developing curricula for students with severe or profound mental handicaps; transition from school to adult life; and instructional strategies. The major portion of the document consists of appendixes providing information on: resources; the core curriculum; student assessment; graduation requirements and credentials; vocational education; and rehabilitation services. The cooperative agreement between the Georgia Departments of Education and Human Resources is included. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: