Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGuire, Kent
InstitutionERIC Clearinghouse on Educational Management, Eugene, OR.
TitelEmerging Issues in State-Level School Finance. ERIC Digest Series Number EA 56.
Quelle(1990), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Educational Equity (Finance); Educational Finance; Educational Needs; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Equalization Aid; Expenditure per Student; Expenditures; Governance; Property Taxes; Resource Allocation; School Restructuring; State Aid
AbstractThe state role in educational funding as a major educational policy issue is discussed in this digest. The school finance system debate has been stimulated by property tax issues, changing demographic and economic conditions, emphasis on qualitative improvement, and school restructuring. Implications for local administrators include increased accountability for equal distribution of quality teachers, facilities, and materials within districts, and aggressive participation to inform policy makers. (4 references) (LMI)
AnmerkungenPublication Sales, ERIC Clearinghouse on Educational Management, University of Oregon, 1787 Agate Street, Eugene, OR 97403 (free; $2.50 postage and handling).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: