Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrentice, Murray; Fredrich, Barbara
TitelGeographic Education in Mexican Schools.
Quelle(1989), (36 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDeveloping Nations; Educational Opportunities; Educational Research; Educational Resources; Elementary Secondary Education; Equal Education; Geography Instruction; Program Evaluation; Socioeconomic Influences; Mexico
AbstractDo Mexico's schools provide geographic learning opportunities to students and does equal opportunity to learn exist? The site for this study was Baja California's school district of Ensenada. Geographic education in urban primary and secondary schools was examined. School administrators and select teachers from 40 schools were asked about time allocated, content covered, student resources available, teacher resources available, teacher methodologies employed, and learning activities. Using the Griffin-Ford model of Latin American city structure to provide a socioeconomic framework for the school system, the results of the study showed that spending for learning materials was greater at those schools in high socioeconomic zones, and that learning opportunities were not provided uniformly in all zones. Teacher qualifications, class size, and facility size were not related to socioeconomic status. (NL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: