Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNegussie, Birgit
TitelCulture, Gender and Education in Rural Development with Special Emphasis on Ethiopia.
Quelle(1988), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrative Organization; Cultural Influences; Demography; Developing Nations; Educational Development; Elementary Education; Ethnic Groups; Federal Government; Foreign Countries; Labor Force; Rural Development; Sex Differences; Ethiopia
AbstractIn this address, statistical data from the Ethiopian National Census (1984) and a brief account of the development of the nation from feudal rule to democratic republic are followed by a discussion of characteristics of the modern Ethiopian state. Particular attention is given to the administrative apparatus, multiethnic composition, sociocultural dimensions, and living conditions in Ethiopia. Living conditions in rural areas and their implications for rural development are delineated. Rural development, the main concern of the address, is discussed in terms of gender differences and the role of education. Concluding remarks concern the challenge that rural development presents to educators. A total of 48 references are cited. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: