Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMelton, Reginald F.
InstitutionFernUniversitat, Hagen (West Germany). Zentrales Inst. fur Fernstudienforschung Arbeitsbereich.
TitelCourse Design and Development Techniques Used in Distance Teaching [and] Assessment Procedures Used in Distance Teaching. ZIFF Papiere Nr. 12.
Quelle(1977), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavioral Objectives; Course Evaluation; Distance Education; Foreign Countries; Formative Evaluation; Higher Education; Instructional Design; Instructional Development; Item Analysis; Open Universities; Student Evaluation
AbstractThe two conference papers comprising this document address course development and assessment procedures used in distance education at the West German Open University. The first paper, on course design and development techniques used in distance teaching, reviews some of the techniques of course evaluation and course design that have been used in the Open University and emphasizes the importance of the relationship between the two. It starts by discussing methods used in the Open University's Science Foundation Course to strengthen this relationship, and concludes with a specific example of how a particular design prescription might be modified in the light of information collected. The second paper, on assessment procedures used in distance teaching, reviews some of the procedures that have proved to be of value in developing assessment material, primarily for grading purposes. The paper begins by stressing the need to identify the purpose behind any form of assessment used, and discusses the type of anomalies that can arise if this is not done. It then addresses the role that item analysis and behavioral objectives play in the development of assessment material. Each paper includes references. (GL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: