Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeare, Hedley
TitelOn Being a Professional Educator in the Twenty-First Century.
Quelle(1988), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Development; Educational Improvement; Educational Needs; Educational Responsibility; Elementary Secondary Education; Environment; Foreign Countries; Futures (of Society); Teacher Responsibility; Australia
AbstractFour cameos that have important educational implications for Australia in the 21st century are presented. The first cameo discusses the concept of one world, emphasizing the United Nations' report "Our Common Future" by the World Commission on the Environment and Development. Second, discussed is the answer to the question: What is Australia's place in the world? Next, the educator's responsibility for the 21st century is analyzed. Educators need to take note that their profession and the ways in which it is organized are undergoing a remarkable transformation. The paper ends with comments from a child delving into the psyche of the "future's" child. Appended are 37 references. (SI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: