Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAlberta Dept. of Education, Edmonton.
TitelAgriculture: Land and Life. Junior High School Teacher Resource Manual.
Quelle(1989), (181 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Agricultural Education; Agricultural Production; Classroom Techniques; Course Content; Course Organization; Educational Planning; Educational Resources; Experiential Learning; Foreign Countries; Junior High Schools; Learning Activities; Natural Resources; State Curriculum Guides; Teaching Methods; Technology; Vocational Education; Canada
AbstractThis curriculum guide outlines a 3-year sequence of complementary courses designed to provide students (especially in Alberta, Canada) with a broad awareness of the economic, social, and scientific realities of the agricultural enterprise. Information is presented in context, through hands-on activity, through experimentation, and through examination of current agricultural practices. The guide is organized in seven chapters. Chapter 1 introduces the program and provides information on program rationale and philosophy, goals, organization, and planning considerations. Chapters 2 through 4 outline each of the three years' programs, covering three themes (production, processing, and marketing; technology and research; resource management) and a survey topic (what is agriculture?). For each theme, a topic outline matches topics with suggested student activities and learning resources. Chapter 5 provides additional optional units. Chapter 6 provides an annotated listing of learning resources. Chapter 7 is an appendix that lists supplementary learning resources by source. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: