Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMercier, Nan; Jensen, Susan Davison
TitelArt. Chapter Eight.
Quelle(1988), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Art Education; Curriculum Development; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Mainstreaming; Mental Retardation; Skill Development; Special Classes; Teaching Methods
AbstractThis paper addresses ways in which regular art teachers can effectively serve students with mental disabilities and ways in which administrators can guide their districts regarding integrated situations in art education. A rationale is offered for including art education in the education of students with mental disabilities. Factors to be considered when determining whether to offer art in integrated or self-contained classes are discussed. Best practices are presented for teaching art; these practices include the teaching of art for the development of functional skills, for the development of a positive self-concept, for development of spatial intelligence, for aesthetic value, and as a leisure time activity. Also included is a list of goals for an art education program and planning strategies for development of an art curriculum. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: