Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIshler, Peggy
TitelA Report on Successful Teacher Induction Programs: The Whys, Whats, and Wherefores for Texas.
Quelle(1988), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBeginning Teachers; College School Cooperation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Mentors; Program Effectiveness; Released Time; Schools of Education; Teacher Orientation
AbstractThis paper, specifically addressed to teacher education in Texas, discusses teacher induction programs. A review is presented of some successful induction programs around the country and similarities and differences in some of the salient features of entry-level programs. The variety of roles institutions of higher education can play in such programs is discussed. It is pointed out that these successful programs have many things in common--collaboration, training trainers, caring support, separating assistance from assessment, and teachers teaching teachers. It is emphasized that Texas, which requires less than 20 hours of professional training for their teachers, needs strong induction programs, and recommendations are made on where higher education might become involved in Texas teacher induction. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: