Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelTeaching History in the Junior College.
Quelle(1988), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Community Colleges; Course Content; Course Objectives; Course Organization; History Instruction; Teacher Role; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Two Year Colleges
AbstractPrinciples are presented for teaching history in the two-year college. The first section offers guidelines for the selection of the subject matter to be taught, indicating that faculty meetings can be a helpful method of identifying vital facts, concepts, and relevant content for student mastery in the classroom. The next section considers psychological aspects of teaching and learning, setting forth six principles: (1) students need to perceive the purpose or value of learning; (2) material should be presented in a stimulating manner; (3) instructors must assist students to attach meaning to the facts, concepts, and generalizations they are learning; (4) students should be guided to utilize higher order thinking skills; (5) students must learn to use primary and secondary data sources; and (6) students need to attain understanding, skills, and attitudinal objectives. Finally, the paper urges junior college history instructors to examine and to experiment with diverse instructional philosophies, including those that emphasize problem solving, the subject-centered approach, the use of measurably stated objectives, and the student-centered approach. (AJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: