Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPedraza, Moises
InstitutionInternational Federation of Library Associations, The Hague (Netherlands).
TitelUser Education: How To Teach It.
Quelle(1987), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCultural Influences; Developing Nations; Educational Innovation; Educational Objectives; Foreign Countries; Higher Education; Information Needs; Learning Processes; Librarians; Library Education; Library Instruction; Needs Assessment; Professional Education; Socioeconomic Influences; Technological Advancement; User Needs (Information); Users (Information)
AbstractThis analysis of how to educate information professionals in the work of educating users, and why it is desirable to do so, begins by presenting a general discussion of who the information users are, why they use information, and how information professionals can contribute to educating and helping citizens in Latin America to achieve a better way of life. The paper then discusses the basic factors to be considered in a program of educating information professionals to educate users, including general and specific objectives, what to teach to users, prerequisites, and course contents. A 16-item bibliography is provided. (CGD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: