Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, James
TitelA Guide to Critical Thinking for Maryland Social Scientists: A Summary Report of Ideas and Resources.
Quelle(1988), (55 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Community Colleges; Content Area Reading; Content Area Writing; Critical Thinking; Evaluative Thinking; Problem Solving; Psychology; Social Sciences; Two Year Colleges
AbstractDesigned for community college social science instructors, this compilation of materials provides an overview of the literature on critical thinking. Following introductory comments, ideas are presented concerning the importance of teaching critical thinking, the conflicting opinions about the essence of critical thinking, the pros and cons of teaching critical thinking, problems in defining the concept, and seven steps involved in critical evaluative thinking. The next sections focus on: (1) seven considerations in deciding what to teach; (2) the components of critical thinking (i.e., understanding, analyzing and evaluating a secondary source; developing criteria to evaluate evidence; evaluating a primary source; and writing papers which require the creation of arguments and the evaluation of evidence); (3) ways to develop or reinforce students' disposition toward effective thinking; (4) the attitudes or characteristics of critical thinkers; (5) ways in which instructors can help students become better critical thinkers; (6) the assessment of thinking skills; and (7) ideas on initiating critical thinking instruction. Next, 13 examples are provided, illustrating class projects or individual assignments used by social science instructors to develop critical thinking skills. 250 references. (MDB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: