Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKatz, Lilian G.
InstitutionERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Urbana, IL.
TitelWhat Should Young Children Be Learning? ERIC Digest.
Quelle(1987), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Child Development; Early Childhood Education; Elementary School Curriculum; Experiential Learning; Interpersonal Relationship; Learning Activities; Learning Strategies; Preschool Curriculum; Small Group Instruction; Student Projects; Teaching Methods; Young Children
AbstractThis digest discusses curriculum and teaching strategies for early childhood education which best serve children's long-term development. Two dimensions of development, normative and dynamic, are considered with respect to what children should be learning. Four categories of learning are identified, namely, knowledge, skills, feelings, and dispositions. Presented is the view that young children learn most effectively when engaged in interaction with others in the classroom, with materials, and with their surroundings. The risks of early academic instruction are examined, and the importance of using a variety of teaching methods in an informal setting is stressed. Suggested is an intellectually oriented approach in which children interact in small groups as they work together on projects which help them make sense of their own experience. (PCB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: