Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStoessiger, Rex
InstitutionTasmanian Education Dept., Hobart (Australia).
TitelEducation and Rural Development. Item 14, Set Number Two.
Quelle(1984), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity Cooperation; Community Development; Economic Development; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Politics of Education; Program Descriptions; Rural Areas; Rural Development; Rural Education; Rural Schools; School Community Relationship; School Role; Australia; New Zealand
AbstractConcerned with the role of education in the development of rural areas, this report summarizes some of the major findings of the Australian Education and Local Development (ELD) projects combined with information collected from New Zealand rural areas during 1983. The five major studies contributing to the report are: (1) a case study of the Victoria Country Education Project; (2) the Western Australia ELD project which investigated education system policy and practices that would support local development in rural areas; (3) case studies of the Disadvantaged Country Areas Program and the School to Work Transition Program in the Riverina region of New South Wales; (4) contributions of the Tasmanian District High Schools to their local communities; and (5) a case study of the 1983 Westland Learning Festival held in New Zealand. Findings of these studies are used to discuss how education can lead directly to local economic development, give support to local economies, contribute to local political development, support local society and culture, and form partnerships for the provision of joint resources. (JHZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: