Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenWiebe, Arthur (Hrsg.)
InstitutionAIMS Education Foundation, Fresno, CA.; Fresno Pacific Coll., CA.
TitelPopping with Power. Book C Grades 3-4.
Quelle(1987), (84 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Elementary School Science; Experiential Learning; Grade 3; Grade 4; Instructional Improvement; Integrated Activities; Interdisciplinary Approach; Learning Activities; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Physical Sciences; Process Education; Science Education; Science Instruction; Skill Development
AbstractDesigned to supplement the mathematics-science curriculum, this booklet contains activities which provide students of grades three and four with opportunities to investigate relationships in the physical world. Through these exercises students can operate machines to simplify work, swing and time pendulums and bouncing balls, creatively insulate ice cubes, and observe the effects of color on temperature. Ten mathematics skills and six science processes are listed and indexed for the 21 activities. Each activity consists of student sheets and a teacher's guide. The teacher's guide contains information on the activities including: (1) topic area; (2) introductory statement; (3) math and science skills; (4) required materials; (5) key questions; (6) background information; (7) management details; (8) instructional procedures; (9) student procedures; (10) discussion questions; (11) activity extensions; and (12) curriculum coordinates. (ML)
AnmerkungenAIMS Education Foundation, P.O. Box 7766, Fresno, CA 93747 ($10.95).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: