Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inParsons, Michael H.
Titel"...Running Twice As Fast...": A Charrette Response to the Changing Mission of the Community College.
Quelle(1987), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; College Planning; Community Colleges; Institutional Mission; Long Range Planning; Participative Decision Making; Program Descriptions; School Community Relationship; Two Year Colleges
AbstractAn overview is provided of Hagerstown Junior College's (HJC's) efforts to redefine and redirect the college's mission. First, introductory material places HJC's mission development project within the context of other leadership challenges for the 1990's. Next, a strategic planning process focusing on mission redefinition is explained, highlighting the following elements: (1) the use of a situation analysis wheel to blend elements of mission with aspects of future orientation and daily decision-making techniques; (2) the use of gap analysis to compare the action agenda with the operational plan of the college as a means of increasing acceptance within the campus community and insuring reliability; and (3) the formation of an educational charrette of community members to react to the action agenda, synthesize reactions into a series of recommendations, and integrate the recommendations into the college's action plan. The next sections focus on an innovation model involving two phases: idea generation and the determination of technical feasibility. The action strategies proposed by the planning charrette are appended. (EJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: