Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlanc, Michel (Hrsg.); Hamers, Josiane F. (Hrsg.)
InstitutionLaval Univ., Quebec (Quebec). International Center for Research on Bilingualism.
TitelProblemes theoriques et methodologiques dans l'etude des langues/dialectes en contact aux niveaux macrologique et micrologique = Theoretical and Methodological Issues in the Study of Languages/Dialects in Contact at Macro- and Micro-Logical Levels of Analysis. Proceedings of the International Conference DALE (University of London)/ICRB (Laval University, Quebec)/ICSBT (Vrije Universiteit te Brussel) (London, England, May 23-26, 1985).
Quelle(1987), (211 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch; englisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN2-89219-173-4
SchlagwörterTagungsbericht; Bilingual Education; Case Studies; Cultural Differences; Diachronic Linguistics; Dialects; Diglossia; Grammar; Intercultural Communication; Intergroup Relations; Language Research; Language Variation; Languages; Minority Groups; Multicultural Education; Multilingualism; Psycholinguistics; Second Language Instruction; Social Networks; Socioeconomic Status; Sociolinguistics; Standard Spoken Usage; Belgium; United Kingdom (Great Britain)
AbstractPapers from an international conference on the interaction of languages and dialects in contact are presented in this volume. Papers include: "Quelques reflexions sur la variation linguistique"; "The Investigation of 'Language Continuum' and 'Diglossia': A Macrological Case Study and Theoretical Model"; "A Survey of Dialect Grammar in British English"; "The Relevance of Social Network Analysis in the Psycholinguistic Investigation of Multilingual Behavior"; "Networks, Language Variation and the Relevance of Sociolinguistic Research"; "Language Choice and Communicative Intent in a British Black Community"; "'The Essence of Language is History': A Theoretical Introduction to the Connection Between Social Relations and Language Relations in 19th Century Brussels"; "Elements de reflexion sur l'analyse des aspects societaux des contacts des langues"; "Problemes de l'enseignement des langues secondes standard pour les minorites culturelles"; "L'enseignement des langues secondes standard aux minorites culturelles a Bruxelles"; "Problemes de l'enseignement de la langue seconde standard pour les minorites culturelles"; "Macrological and Micrological Problems in the Study of Multilingual and Multicultural Education"; and "A Project of Community Bilingual Education: Some Theoretical and Applied Issues." Papers in French have English abstracts and papers in English have French abstracts. Commentaries on the papers are also included. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: