Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelComputers in the School Curriculum (A Collection of Essays).
Quelle(1982), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Behaviorism; Computer Software; Computer Uses in Education; Course Objectives; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Individual Differences; Inservice Teacher Education; Learning Activities; Mathematics Instruction; Microcomputers; Philosophy; Programed Instruction; Word Processing; Writing Skills
AbstractThe nine essays in this collection examine various issues regarding the utilization of computers in the school curriculum, including the selection of objectives, learning activities and appraisal procedures in curriculum development; providing for individual differences among learners; staff development; behaviorism as an emphasis for programmed instruction; mathematics lessons emphasizing drill and practice, problem-solving, and gaming; software selection to assist learner goal attainment; word processing to improve learner writing skills; and the need for teachers and supervisors to study, appraise, and ultimately implement vital strands from diverse philosophical schools of thought. The individual essays are entitled: "The Word Processor in the Curriculum Today";"Computer-Assisted Instruction and the Learner"; "Inservice Education and the Computer"; "Computers: Programmed Learning versus Problem Solving"; "Experimentalism and the Computer"; "Microcomputers in the Mathematics Curriculum"; "The Microcomputer in the Classroom"; "The Word Processor in the Curriculum"; and "Philosophy and Goals in the Curriculum." References are provided for most of the essays. (DJR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: