Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlosser, Patricia E. (Hrsg.); Helgeson, Stanley L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Science Education. Volume 12, Number 3.
Quelle12 (1986) 3, (65 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Techniques; College Science; Curiosity; Demonstrations (Educational); Diagnostic Teaching; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Genetics; Higher Education; Instructional Improvement; Pacing; Problem Solving; Science Education; Science Instruction; Secondary School Science; Student Attitudes; Teaching Methods
AbstractAbstracts and abstractors' critiques of six science education research studies and two responses to critiques are presented in this journal issue. Each of the studies addressed some aspect of instruction. Areas investigated include: (1) the effects of teacher-demonstration as compared to those of self-paced instruction on student achievement; (2) use of a teachers' self-report form for the study of classroom transactions; (3) effectiveness of diagnostic-remedial instruction; (4) relationships among elementary school students' interest in science, attitudes toward science, and reactive curiosity; (5) methods employed in solving high school genetics problems; and (6) the effect of instructional intervention to teach sixth grade students experimental problem solving. Responses to critiques on the studies of the teachers' self-report form and experimental problem solving conclude this issue. (ML)
AnmerkungenInformation Reference Center (SMEAC/IRC), The Ohio State Univ., 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (U.S. subscription $8.00; $2.75 single copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: