Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWright, Ellen Hayes (Mitarb.) ; Harrell, Patricia S. (Mitarb.)
InstitutionInternational Service Association for Health, Inc., Atlanta, GA.
TitelTeaching about Developing Nations: The Role of Food and Hunger.
Quelle(1985), (152 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Audiovisual Instruction; Cross Cultural Studies; Cultural Education; Culture; Curriculum Guides; Developing Nations; Hunger; Learning Activities; Learning Modules; Lesson Plans; Poverty; Social Studies; Units of Study; World Problems; Haiti
AbstractThis 7-unit curriculum guide presents a factual basis for understanding the global implications of hunger and poverty in developing countries and their effects on political stability and peace, economic and development productivity, and the well-being of families. The philosophy, rationale and objectives of the International Service Association for Health, Inc. are given, followed by a description of development education. The topics of the units are: "Personal Nutrition"; "Facts about Hunger"; "Haiti: A Developing Nation"; "Water, Water Everywhere"; "Follow-Up"; "Resources"; and "Evaluator." Each unit contains a combination of the following elements: readings, pre-test, activities, charts, simulation games, maps, graphs, puzzles, discussion guides, research activities, resource lists, audio-visual guides, post-test, student ratings, and teacher evaluations. (TRS)
AnmerkungenDevelopment Education Project, The International Service Association for Health, Inc., P.O. Box 15086, Atlanta, GA 30333 (1-9 copies, $6.00 each, over 9, $5.00 each).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: