Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeters, Richard
InstitutionGlobal Horizons, The Center for Applied Ecosocial Studies, Plaistow, NH.
TitelEnergy. Our Common Home: Earth. A Curriculum Strategy to Affect Student Skills Development and Exposure to Diverse Global Natural/Social Environments.
Quelle(1985), (31 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Curriculum Development; Energy; Environmental Education; Global Approach; Interdisciplinary Approach; Intermediate Grades; Learning Activities; Natural Resources; Secondary Education; Skill Development; Social Studies; Technological Advancement; Units of Study
AbstractOne of a series of global education instructional units, this energy awareness curriculum was designed to be infused with existing social studies courses aimed at students in grades 5-12. Concept-based and skills-oriented, the curriculum provides opportunities for students to develop an understanding of synthetic energy sources; human dependence on nature for energy; attempts by nations to conserve and manage limited energy; and the difference between finite, infinite, and renewable energy resources. Following an introduction, the importance of combining geography education, ecological studies, and a sociological perspective in enhancing a student's global awareness is emphasized. A series of charts showing the concept to be taught, the topic, essential student outcomes, performance indicators, and content are included. They are accompanied by charts listing specific activities, print and nonprint materials, enrichment activities, and suggestions for evaluation. A rationale statement concludes the curriculum. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: