Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Marjorie W.
Titel[Making Child Development Relevant for All Children: Implications for Teacher Education.]
Quelle(1985), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Child Development; Cognitive Development; Cognitive Style; Curriculum Problems; Early Childhood Education; Educational Change; Ethnicity; Higher Education; Relevance (Education); Teacher Characteristics; Teacher Education
AbstractDiscussed are some changes needed in teacher education programs if prospective teachers' training in child development is to be relevant to the ethnically diverse children encountered in the classroom. Particular attention is given to characteristics teachers must have to teach children in large urban areas; the incorporation of human growth and development in all aspects of teacher education; training teachers to respond with appropriate instructional strategies to students' culturally-based learning styles; preparing teachers to teach students the intellectual skills they need to learn and use their knowledge; and recommendations for expanding the teacher preparation curriculum and the length of the teacher education program. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: